GOSPODARKA I FINANSE
Co boli dziś polski e-commerce?
Rok 2023 to kolejny trudny okres dla całego handlu detalicznego. Wysoka inflacja połączona ze wzrostem kosztów prowadzenia działalności, ale też kosztów podstawowego utrzymania konsumentów skutkowały widocznymi spadkami w całym handlu, w tym w dużej mierze także w e-commerce. GUS podaje, że porównując czerwiec 2023 do maja 2023 r., wyraźnie widać spadek wartości sprzedaży on-line w cenach bieżących (o 8,9%), a udział kanału online w sprzedaży ogółem spadł z 8,5% w maju 2023 r. do 7,7% w czerwcu bieżącego roku [1]. Jednocześnie ten sam okres (czerwiec do maja) dla handlu zanotował delikatny wzrost (0,9%), przy utrzymującym się jednak wskaźniku spadkowym YTD (year-to-date): spadek o 5,7 w okresie styczeń–czerwiec 2023 r. w stosunku do analogicznego okresu 2022 r.
10.01.2024
Podziel się:
Krzysztof Wieczorek
Head of Operations
Diabektyk24
Posiada 20-letnie doświadczenie w obszarach: zarządzanie i administracja sprzedaży, e-commerce i trade marketing. Koncentruje się na wdrażaniu platform sprzedażowych oraz kreowaniu rozwiązań systemowych wspierających procesy logistyczne. Autor wielu branżowych publikacji. Prowadzi zajęcia na Akademii Leona Koźmińskiego z zakresu logistyki e-commerce.