Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Czołowy polski e-sprzedawca pomoże zoptymalizować koszty w Twoim e-commerce

ROZWÓJ FIRMY

Czołowy polski e-sprzedawca pomoże zoptymalizować koszty w Twoim e-commerce

Opłacalna sprzedaż w kanale e-commerce z każdym rokiem staje się coraz trudniejsza. Liczba e-sklepów rośnie, przez co rynek ulega nasyceniu. Jednocześnie drastycznie zwiększają się koszty operacyjne związane chociażby z produkcją, logistyką czy magazynowaniem. Jako sprzedawca dostaniemy po kieszeni szczególnie wtedy, kiedy w naszej niszy notujemy spory procent zwrotów (kłania się tutaj szczególnie branża fashion). W takich warunkach marża topnieje na naszych oczach. Jak zatem ratować rentowność naszego biznesu?


Data publikacji: 03.02.2025

Data aktualizacji: 03.02.2025

Podziel się:

Spis treści:

Zrezygnuj z działań, które nie generują dla Ciebie przychodu

Jednym z coraz popularniejszych rozwiązań, które ma zoptymalizować koszty na wielu poziomach, jest fulfilment, czyli sytuacja, gdzie część procesów dotyczących naszego biznesu (szczególnie tych, które są dla nas zbyt skomplikowane, a także tych, do wykonania których nie posiadamy infrastruktury) oddajemy pod opiekę większemu i sprawniejszemu partnerowi. Pozwala to nam skupić się na skalowaniu sprzedaży, a procesy logistyczne i poszukiwanie możliwości optymalizacji kosztów operacji bierze na siebie operator logistyczny.

Jakie procesy możemy przekazać zewnętrznej firmie? Najczęściej będzie to magazynowanie. Tak naprawdę niewiele małych i średnich graczy na rynku e-commerce buduje własne obiekty magazynowe, gdyż jest to zwyczajnie nieopłacalne przy skali ich działania lub wymaga zaangażowania zbyt wielu środków. Kolejna kwestia to realizacja zamówień, szczególnie tak zwanej ostatniej mili, która jest najdroższym etapem procesu logistycznego i żeby utrzymać go w granicach rentowności, potrzeba naprawdę sporego know-how.

Zautomatyzuj swój e-commerce

Oczywiście to, jak wiele procesów zdecydujesz się realizować razem z zewnętrznym partnerem, zależy od Ciebie i granic Twojego biznesowego komfortu. Jednak my uważamy, że jeśli już, to warto sięgać bo doświadczenie najbardziej wytrawnych graczy. Na rynku e-commerce pojawiła się ostatnio taka okazja, ponieważ usługi fulfillmentowe zaczął świadczyć zespół specjalistów z firmy x-kom. Tak, chodzi o ten x-kom, czyli jeden z największych polskich e-commerce’ów, który rok 2024 zamknął sprzedażowo, zatrzymując się nieco przed osiągnięciem 3 mld obrotu. Wyobrażasz sobie skalę ich operacji?

Na potrzeby swoich biznesowych partnerów x-kom udostępnia najnowocześniejszą infrastrukturę – szczególnie w obszarze automatyzacji. Twoje przesyłki mogą być pakowane na unikalnej w Europie Środkowo-Wschodniej maszynie CVP Everest o przepustowości 1100 pakunków na godzinę. Co więcej, wspomniany sprzęt automatycznie wymiaruje i przycina opakowanie tak dokładnie, że pozwala na wyeliminowanie niemal do zera wypełniaczy w paczkach. Pozwala to na zmniejszenie kosztów sortowania i pakowania na wielu poziomach. Firma x-kom oszacowała, że ich proces pozwala chociażby na zmniejszenie zużycia plastiku w przesyłkach o 26 ton w skali roku. Robi wrażenie, prawda?

Zobacz, jak to wygląda w praktyce:

Cały obieg towarów i paczek w magazynie odbywa się pod dyktando precyzyjnie skalibrowanego systemu IT, który wspomaga optymalizację wszystkich procesów, a dzięki temu – zmniejszenie kosztów operacji.

Kompleksowa obsługa logistyczna dla właścicieli e-sklepów

Powiedzieliśmy już o tym, jak x-kom pomaga mniejszym sklepom w automatyzowaniu ich procesów pickingu i packingu. Oprócz tego mogą one liczyć również na składowanie towaru, personalizację, testy jakościowe, konfekcję czy co-packing.

Naszym zasadniczym celem biznesowym jest – jak wspomnieliśmy we wstępnie – optymalizacja kosztów. Tym bardziej interesująca powinna być w tym kontekście możliwość wykorzystania siły nabywczej x-komu w różnych kwestiach negocjacyjnych – od podpięcia naszego e-sklepu pod kontrakty z przewoźnikami większego partnera, przez zakup opakowań czy różnego rodzaju dodatkowe usługi, takie jak chociażby co-manufacturing. To kolejne szanse na wygenerowanie sporych oszczędności.

Dział fulfilmentu x-kom wesprze też Twój sklep w dystrybucji Twoich produktów, oferując w tym celu możliwości niedawno przejętej sieci Neonet. Dodatkowo partner tego kalibru może też pomóc Ci w obsłudze posprzedażowej klientów, przejmując od Ciebie odpowiedzialność za serwisowanie sprzętu.

Jak ograniczyć koszty operacyjne w e-commerce?

Jeśli w 2025 roku planujesz optymalizację kosztów w Twoim e-handlowym biznesie, koniecznie rozważ oddanie najbardziej kosztownych i skomplikowanych procesów większemu partnerowi, który dzięki rozbudowanej wiedzy, infrastrukturze i sile negocjacyjnej będzie w stanie wygenerować dla Ciebie realne oszczędności. Ty z kolei zajmiesz się tym, na czym zależy Ci najbardziej – na skalowaniu sprzedaży w Twoim e-sklepie. A o realizację zamówień (również w modelach next day delivery czy same dame delivery) zadbają specjaliści, którzy naprawdę zjedli na tym zęby 😊

Potrzebujesz wsparcia? Dowiedz się więcej:

Artur Sienkiewicz
Dyrektor Pionu Logistyki
a.sienkiewicz@neonet.pl

+48 696 402 244

Redakcja „SMART Business”

Magazyn branżowy
Wydawnictwo SMART Media

Misją „SMART Business” jest opowiedzenie Ci bardzo konkretnej historii… Historii o liderach i o tym, jak stać się jednym z nich. Historii o pieniądzach i o tym, jak je zarabiać oraz nimi zarządzać. Historii o stylu życia nastawionym na rozwój i generowanie wartości. Historii o budowaniu relacji zarówno z partnerami biznesowymi, jak i członkami własnego zespołu.

Zobacz również

Właściciel firmy doświadczający kryzysu w swoim biznesie.
Przeczytaj