GOSPODARKA I FINANSE
Półtorej pensji kosztuje firmę urlop pracownika. Pracodawcy słono płacą za wypoczynek Polaków
Nawet 7 tys. zł może kosztować pracodawcę przeciętny, 2-tygodniowy urlop pracownika sklepu, obliczyli eksperci Tikrow. Na tę sumę, obok wynagrodzenia, składają się koszty wewnętrznych zastępstw, składki ubezpieczeniowe i podatki. Od 1 lipca będzie ona jeszcze wyższa w związku z podwyżką płacy minimalnej oraz minimalnej stawki godzinowej. Przed firmami wymagający czas letnich wyjazdów, HR-owcy dwoją się, by zorganizować grafik pracy i przewidzieć wszystkie trudności związane z nieobecnościami urlopowiczów. Autorzy nowatorskiej aplikacji podsuwają rozwiązanie w postaci pracownika na godziny. Dzięki niemu uda się nie tylko oszczędzić na kosztownych nadgodzinach, ale też odciążyć członków zespołu, którzy nie będą musieli nikogo zastępować.
27.06.2023
Podziel się:
Redakcja „SMART Business”
Wydawnictwo branżowe
MPF
Misją „SMART Business” jest opowiedzenie Ci bardzo konkretnej historii… Historii o liderach i o tym, jak stać się jednym z nich. Historii o pieniądzach i o tym, jak je zarabiać oraz nimi zarządzać. Historii o stylu życia nastawionym na rozwój i generowanie wartości. Historii o budowaniu relacji zarówno z partnerami biznesowymi, jak i członkami własnego zespołu.