ROZWÓJ FIRMY
Cennik na sterydach – jak ustalać ceny, wykorzystując psychologię konsumenta?
Ta fikcyjna historia mogłaby wydarzyć się naprawdę. Na targowisku starszy mężczyzna sprzedawał arbuzy. Przed stoiskiem rozstawił potykacz z cennikiem: jeden arbuz za 3 zł, 3 arbuzy za 10 zł. Do stoiska podszedł młody chłopak i poprosił o jeden owoc, za który zapłacił 3 zł. Następnie poprosił o kolejny i również zapłacił tę samą kwotę. Wreszcie kupił trzeciego arbuza i z przekąsem rzucił w stronę sprzedawcy: „Oj, staruszku, w cenniku napisałeś, że 3 arbuzy kosztują 10 zł, a ja właśnie zapłaciłem za nie 9 zł. Radzę przemyśleć strategię”.
16.04.2024
Podziel się:
Łukasz Hodorowicz
Konsultant marketingowy
Marketing z Głową
Dzięki klientologii pomaga małym i średnim firmom rozszyfrować klientów i przekonać ich do współpracy. Autor bestsellerowej książki „Rozszyfruj klienta. Sprzedawaj więcej” oraz twórca najpopularniejszego podcastu o marketingu w Polsce – Marketing z głową. Prowadzi kursy, szkolenia i warsztaty, a także udziela konsultacji marketingowych.