Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Gama produktowa lekkich samochodów dostawczych Opla

FIRMOWA MOBILNOŚĆ

Gama produktowa lekkich samochodów dostawczych Opla

Produkcję samochodów dostawczych Opel ma w swoim DNA praktycznie od początku istnienia marki. Chociaż współczesna motoryzacja wymogła na koncernie z Rüsselsheim sporo zmian, to dział Commercial Vehicles ma się bardzo dobrze i ciągle się rozwija. Współpraca w ramach grupy Stellantis pozwoliła nie tylko zwiększyć portfel ofertowy, ale też mocno rozwinąć Opla technologicznie.


Data publikacji: 06.01.2024

Data aktualizacji: 16.01.2024

Podziel się:

W ostatnich latach w historii marki Opel było wiele ważnych momentów. W 2017 r. niemiecki koncern z Rüsselsheim został sprzedany przez ówczesnego właściciela, General Motors, francuskiej grupie PSA, która później zmieniła nazwę na Stellantis. Markę poddano głębokim procesom restrukturyzacyjnym, a gama modelowa była sukcesywnie zmieniana i odświeżana. W dziale motoryzacji dostawczej od wielu lat stawia się przede wszystkim na sprostanie różnorodnym potrzebom właścicieli firm z sektora MŚP. Trzon sprzedażowy dostawczych modeli Opla budują trzy samochody – Combo, Vivaro oraz Movano. Mnogość ich możliwości konfiguracyjnych pozwala stworzyć praktycznie nieograniczoną ofertę nawet dla najbardziej wymagającego klienta. Przyjrzyjmy się najpierw najmniejszemu modelowi – Combo.

Lekkie samochody dostawcze – Opel Combo

Pierwsza odmiana niemieckiego dostaw-czaka zadebiutowała w październiku 1993 r. i okazała się niebywałym hitem sprzedażowym. Oprócz europejskich rynków Combo było sprzedawane również m.in. w Chile, Australii i Nowej Zelandii, a także w Chinach. Auto zbudowano na osobowym modelu Corsa B. W 2001 r. pokazano drugą generację Combo, które podobnie jak poprzednik, zostało oparte na Oplu Corsie C. II generacja Combo nadal pozostała samo-dzielną konstrukcją Opla i chociaż konkurencja stawała się coraz silniejsza, to niemiecki dostawczak bardzo dobrze radził sobie na światowych rynkach. Dopiero III generacja Opla Combo stanowi efekt mariażu z innymi producentami. Model pokazany w 2011 r. podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie (i produkowany do 2018 r.) zbudowany został przy współpracy z Fiatem, który stworzył bliźnia-czego Fiata Doblo. Do dyspozycji oddano dwie odmiany Tour i Van, które można było wybrać w dwóch wersjach długości nadwozia. Włosko-niemiecka konstrukcja zjeżdżała z jednej taśmy produkcyjnej w tureckiej Bursie, a Opel zakończył sprzedaż swojego małego dostawczaka w 2018 r.

Wtedy też pojawił się jeden z pierwszych efektów przejęcia Opla przez koncern PSA. Podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2018 r. światło dzienne ujrzała czwarta generacja Opla Combo. Samochód zyskał zupełnie nową konstrukcję. Nowe Combo nie było już w żaden sposób powiązane z Corsą, a swoje rozwiązania konstrukcyjne czerpało z bardzo podobnych konstrukcji, jakimi są Citroen Berlingo oraz Peugeot Partner. W późniejszym czasie (w związku z kolejnymi ruchami właścicielskimi PSA i połączeniem się z grupą FCA) do tego inspiracyjnego grona dołączył również Fiat Doblo. Podobnie jak w przypadku poprzednika auto oferowane jest w dwóch wersjach długości oraz dwóch odmianach nadwozia: osobowej (Life) i dostawczej VAN. Początkowo w ofercie znajdowały się wyłącznie silniki spalinowe (benzynowe 1.2 oraz wysokoprężne 1.5), jednak od 2021 r. do oferty trafiła również odmiana elektrycznego Combo-e.

Opel Combo Cargo 4×4

Katalog ofertowy Opla Combo jest szeroki i bogaty. Klient może wybierać pomiędzy 5-miejscową odmianą Kombi Van a 2- 3-lub 5-osobową wersją Furgon. Dwie opcje długości nadwozia czy wzmocniona ładowność samochodu (nawet do 1000 kg!) to tylko niektóre z kolejnych plusów oferty Opla Combo. W kategorii jednostek napędowych mamy do dyspozycji cztery wersje pojazdów. Trzy spalinowe (benzynowy 1.2 Turbo 110 KM oraz dwa diesle: 1.5 D 102 KM i 1.5 D 130 KM), a także silnik elektryczny o mocy 136 KM. W zależności od wyboru jednostki napędowej za przeniesienie mocy na przednie koła odpowiadać może 6-biegowa skrzynia manualna lub 8-biegowy automat (auto elektryczne korzysta wyłącznie z przekładni bezstopniowej). By móc odpowiedzieć na najbardziej wymagające oczekiwania klientów, Opel Combo oferuje mnogie możliwości konfigurowania nadwozia – zarówno pod kątem drzwi bocznych czy tylnych, jak i w kwestii dodatkowych akcesoriów w postaci możliwości zainstalowania haka holowniczego oraz różnych konstrukcji bagażników dachowych (łącznie ze sta-lowymi lub aluminiowymi platformami bagażowymi o nośności 115 lub 120 kilo-gramów). Łatwiej w ten sposób przewieźć jakieś dłuższe przedmioty (np. składaną drabinę). Co ciekawe, Opel Combo jest jedynym autem z grupy, które oferuje podgrzewaną kierownicę.

Na koniec warto wspomnieć o cenach omawianego modelu. Cennik wersji Cargo zaczyna się od 95 700 zł netto (117 711 zł brutto), a elektrycznego Opla Combo-e Cargo od 161 006 zł netto (198 037 zł brutto). Nawet niewielka liczba wspomnianych przykładów konfiguracji czy akcesoriów jasno pokazuje, że dostawczy Opel Combo spełni oczekiwania klientów najbardziej wymagających. Zobaczmy, co znajdziemy w ofercie Opla, kiedy potrzebujemy większego pojazdu.

Mamy dobrze zdefiniowane obszary, w których faktycznie będziemy prowadzić działania optymalizacyjne i oszczędnościowe, by móc się skupić na tych zadaniach, które naprawdę mają największy wpływ na funkcjonowanie firmy jako całości.

Lekkie samochody dostawcze – Opel Vivaro

Na początek krótki rys historyczny. Opel pokazał swój model w 2001 r. Już pierw-sza generacja Vivaro mogła pochwalić się kilkoma odmianami nadwozia – z oferowaniem 2-osobowej platformy, na której mogliśmy wykonać specjalistyczną zabudowę. Druga generacja Opla Vivaro (pokazana w 2014 r.) oferowana była w dwóch opcjach rozstawu osi oraz dwóch wysokościach nadwozia, co i tak pozwoliło stworzyć ponad 270 możliwych konfiguracji. Cztery lata później marka przeszła zmiany technologiczne wdrożone przez koncern PSA (Peugeot i Citroen). W 2019 r. światowe rynki zobaczyły trzecią generację Opla Vivaro. Auto zostało oparte o bliźnia-cze modele Peugeota Experta i Citroena Berlingo. Co obecnie oferuje omawiany samochód?

W wersji dostawczej mamy szerokie możliwości wyboru – zarówno jeśli chodzi o długości nadwozia (dwie: Long i Extra Long), wersje nadwozia (Furgon, Furgon Załogowy, Furgon Załogowy Flex, Platforma), jak również w kontekście ładowności. Ładowność niektórych wersji Furgona dochodzi do 1400 kg! Już na wstępie widzimy zatem szereg możliwości konfiguracji. Kiedy dodamy do tego jeszcze cztery jednostki diesla (1.5 D 102 KM, 1.5 D 120 KM, 2.0 D 144 KM i 2.0 D 177 KM) oraz napęd elektryczny w różnych opcjach pojemności baterii, w połączeniu z 6-biegowymi przekładniami manualnymi lub 8-biegowymi automatycznymi skrzyniami biegów (podobnie jak w mniejszym aucie elektryczny napęd spięty jest z bezstopniową przekładnią), mamy do wyboru jeszcze szerszy pakiet możliwości.

Opel Vivaro

Duża przestrzeń ładunkowa w klasycznym furgonie jest foremna, a dzięki rozwiązaniom zastosowanym w ścianie grodziowej z klapą FlexCargo mamy możliwość przewiezienia przedmiotów o długości do 4 metrów. Środkowy fotel może z kolei pełnić funkcję składanego stolika, co zdecydowanie ułatwia codzienną pracę. Opel oferuje też możliwość pokrycia podłogi przestrzeni ładunkowej sklejką i antypoślizgową matą. Poza praktycznymi rozwiązaniami Opel Vivaro może pochwalić się również nowoczesnymi technologiami, które będą pomagać w codziennym podróżowaniu. Mowa tutaj m.in. o asystencie pasa ruchu, systemie rozpoznawania znaków drogowych, inteligentnym tempomacie, czujnikach martwego pola, a także nowym systemie multimedialnym z kamerą cofania czy nawigacją satelitarną.

Na koniec warto zapytać o ceny. Cena Opla Vivaro Furgon zaczyna się od 123 800 zł netto (152 274 zł brutto). Cennik elektrycznej wersji startuje z poziomu 190 313 zł netto (234 085 zł brutto). Platforma do zabudowy to z kolei wydatek co naj-mniej 135 000 zł netto (166 050 zł brutto) – elektryczna odmiana zaczyna się od 188 513 zł netto (231 871 zł brutto). 9-osobowa wersja Vivaro dostępna jest wyłącznie jako auto elektryczne i kosztuje od 260 530 zł netto (256 100 zł brutto).

Lekkie samochody dostawcze – Opel Movano

Największy samochód dostawczy marki Opel oferowany jest na światowych rynkach od 1998 r. Co ciekawe, omawiane pojazdy z grupy Stellantis produkowane są m.in. w polskiej fabryce ulokowanej w śląskich Gliwicach. Opel Movano to najlepszy przykład tradycyjnych rozwiązań we współczesnej motoryzacji.

Największe auto to również najszersze możliwości konfiguracji. Trzy wersje nadwozia: furgon, podwozie i platforma. Dwa źródła napędu (wysokoprężne silniki 2.2 Diesel 120 KM, 2.2 Diesel 140 KM i 2.2 Diesel 165 KM oraz 122-konny napęd elektryczny), cztery długości nadwozia, trzy wysokości, trzy wersje ładowności, kubatura pojemności przestrzeni ładunkowej przekraczająca 17 metrów sześciennych – to tylko niektóre cechy charakterystyczne omawianego Opla.

Opel Movano

 

Aby ułatwić dostępu do przestrzeni ładunkowej w furgonie, tylne drzwi mogą otwierać się nawet w zakresie do 270 stopni. Nowe Movano już w standardzie oferuje szereg praktycznych rozwiązań oraz nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę. Wspomnimy tutaj m.in. o głębokich kieszeniach w drzwiach, chłodzonym schowku, uchwycie na smartfona, małej desce na najpotrzebniejsze dokumenty oraz fotelu kierowcy (opcjonalnie pneumatycznym) regulowanym w sześciu płaszczyznach. Systemy elektroniczne to m.in. system automatycznego hamowania awaryjnego, system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, asystent ruszania pod górę, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czy opcjonalne system monitorowania martwego pola, kamera cofania, automatyczna klimatyzacja, hak holowniczy oraz elektryczne regulowane podgrzewane i składane lusterka boczne. Jak kształtuje się cennik? Opel Movano III generacji wyceniony został w wersji Fur-gon na co najmniej 128 850 zł netto (158 485 zł brutto). Podwozie do zabudowy to wydatek co najmniej 138 050 zł netto (169 801 zł brutto) i podobnie wyceniona została platforma do zabudowy. Co ważne, dwie ostatnie konstrukcje oferowane są zarówno w wersji 3- jak i 7-osobowej.

Lekkie samochody dostawcze marki Opel – podsumowanie

Opel regularnie potwierdza, że jest w stanie tworzyć samochody o praktycznie nieograniczonych możliwościach konfiguracji dla najbardziej wymagającego klienta. Wprowadzenie odmian elektrycznych pozwoliło importerowi sprostać wyśrubowanym normom emisji spalin oraz otworzyło możliwość wjazdu do centrów miast, które coraz częściej zamykają się na tradycyjne auta spalinowe. Mnogość dostępnych konfiguracji sprawa, że niezależnie od prowadzonego biznesu w gamie modelowej marki Opel z pewnością znajdziesz model, który okaże się szyty na miarę potrzeb Twojej działalności.

Materiał powstał we współpracy komercyjnej z marką Opel

Marek Adamowicz

Dziennikarz
Branża motoryzacyjna

Stawia na ciągły rozwój – zarówno w kontekście nowinek technologicznych, jak i mechanizmów działania biznesu motoryzacyjnego. Jego pasją są małe i duże podróże – koniecznie z aparatem w dłoni.

Zobacz również


Przeczytaj